Kwiecień, 2015

Dworzec

• Sprzęt Kross
Czwartek, 9 kwietnia 2015 | dodano: 09.04.2015

Ładna pogoda to szkoda paliwa i lepiej rowerem :) z powodzeniem możnaby bez czapki ale lepiej ubrać

Środa

Środa, 8 kwietnia 2015 | dodano: 08.04.2015

Dziś tak jakoś niewyspany więc postanowiłem bardziej delikatnie pokręcić, najpierw na Trzemesną, zjazd do Karwodrży i dalej trochę pod wiatr w Zabłędzy. W Piotrkowicach skręt na Łowczów i dawno nie byłem w Buchcicach to postanowiłem tamtędy przejechać. Powoli wyjechałem na Rychwałd, oj ciężko się jechało tam, przez Rychwałd zjazd do Lubinki i dalej przez Pleśną do domu bo ciemno się zaczęło robić.

Słoneczny Wtorek

Wtorek, 7 kwietnia 2015 | dodano: 07.04.2015

Wyjazd po 13, tak żeby ruszyć za dnia. Wcześniej wyczyszczone zębatki i założony nowy łańcuch- już siódmy a rower ma 5 tys przebiegu.... A kaseta już widzę znika, na 5 biegu coś świrowało, ale to raczej przez spinke albo coś, zamienie i sprawdze jutro. Wyjazd w kierunku Łękawki i od razu ciężko, czuć że wczoraj coś się działo. Ale przynajmniej dziś słońce świeci, tylko gdyby nie ten wiatr. Wyjechałem na Słoną górę i odbiłem w prawo na Piotrkowice. Zjazd w dół, dojazd do skrzyżowania i jedzie auto, oj gorąco było na hamowaniu bo coś ten rower nie chciał hamować. Dalej do przejazdu kolejowego- zamknięty więc jadę w kierunku Pleśnej ale za chwile przejeżdża pociag więc zawracam i jadę tak jak miałem jechać czyli od przejazdu w górę w kierunku Remizy w Łowczowie. Wyjazd do góry dosyć spokojnie, dalej obok cmentarza i jestem prawie na Rychwałdzie ale zjeżdżam w dół przez Meszną opacką. Widok fajny, w oddali widać śnieg, tylko trochę wieje i na zjeździe trzeba się pilnować. Zjechałem do Tuchowa i główną drogą do Siedlisk. W Siedliskach skręt i zaczęło się najgrorsze. Tam to taki wiatr że ledwo jechałem, miejscami na podjeździe to 1-4 było a to takie przełożenie na dobre podjazdy jest... Obok kościoła w Lichwinie skręciłem w lewo i schowałem się przed wiatrem. Z Rychwałdu zjechałem za wyciągiem w dół na Lubinkę, ciężko się skręcało w prawo bo rower ciężko było pochylić pod ten wiatr, za to w lewo to niemal sam skręcał. Zjechałem w dół i do góry zaskakująco szybko bo z wiatrem. Przed szczytem skręt w prawo na popularny ostatnio podjazd i do góry, lekko nie było, w międzyczasie zatrzymuję się bo dzwoni Seba. Przejazd obok wieży i znów zjazd w dół znów na Lubinkę, zjazd do Szczepanowic i obok sklepu trochę więcej szutru znów. Wyjazd do góry i najkrótszą drogą do domu bo jakoś mnie ten wiatr zmęczył i ledwo co wyjechałem na Zawadę do domu... i jest 3000km w roku 2015, ale padaka z kilometrami...

A w domu zauważyłem że zostało jeszcze gdzieś 1/3 klocka z tyłu do ogranicznika, ale pod klockiem jest taka śruba która zeskrobała mi obie naklejki ultegra z lewej strony na tylnym kole, bo raczej wątpie żeby to jakiś kamień zrobił. Zmieniłem wkładki i mam nadzieję będzie dobrze, co ciekawe miałem założone wkładki do obręczy karbonowych wcześniej...

Dziś nie pada
Dziś nie pada © labudu

Jakieś pagórki
Jakieś pagórki © labudu

Sypany poniedizałek

Poniedziałek, 6 kwietnia 2015 | dodano: 07.04.2015

Święta święta- co z tego że wolne jak pogoda się nie udała. Rano było chyba ze 4cm śniegu, a co ciekawe w okolicach ulicy Szujskiego w Tarnowie była granica i przykładowo śniegu w Mościcach to chyba nie widzieli- taka anomalia. Już wydawało się że się przejaśnia ale znowu zaczęło się psuć. Ostatecznie ładna pogoda się zrobiła i o 17 umawiamy się z Olkiem. Większość dziś jednak odpuściła jazdę lub wybrała trenażer (pozdrawiam Marcina :) u mnie trenażer leży już pod półmetrową warstwą kurzu. Dziś dla odmiany Zwiernik bo ostatnio ciągle była Lubinka i Lubinka. Dlatego też spotkanie pod Sądem, patrzę za okno- słońce świeci, w słońcu 12 stopni - więc wersja na pół- ni to ciepło ni to zimno. Ale rękawiczki zdecydowanie cieńkie bo w grubych bym się ugotował... Wyjątkowo wyjeżdżam przed czasem 16:47 więc mam 13 minut dlatego też jadę dosyć powoli, ale i tak czuję tak jakby mocny wiatr. Jedziemy główną drogą przez Skrzyszów, ciągnie się to i ciągnie, licznika nie mam ale zdaje mi się wolno- było tak 28-30 czyli wolno. W międzyczasie trochę w Skrzyszowie pokropiło, ale udało nam się przejechać nie moknąc za bardzo. W końcu dojeżdżamy do skrętu gdzie zaczynają się dziury więc tam nie naspieszy, człowiek patrzy by kół nie pokrzywić a nie żeby jechać szybko. Wyjeżdżamy powoli na Świniogórę- słońce od asfaltu się odbija, przestałem kojarzyć miejsce, okazało się że źle skręciłem. Jesteśmy już blisko szczytu, Olek mówi bym się obejrzał, patrzę nikt na rowerze za nami nie jedzie ale zobaczyłem to

Świniogóra
Świniogóra © labudu

Nie wróżyło to dobrze, teraz czeka nas 100 metrów szutru

Szuter
Szuter © labudu

Toczenie się w kierunku Zwiernika- zaczyna się powoli robić zimno ale dajemy radę. W Zwierniku skręt by jechać w okolice Kokocza-Zalasowej. Tam kawałek podjazdu więc robi się cieplej. Ale ten kierunek jazdy nie jest zbyt dobry bo jedziemy raczej w kierunku chmury. W zakamarkach leży snieg, wgl jakby zimniej, już chyba nie ma co kombinować bo późno i warunki jednak średnie. W Zalasowej jedziemy w kierunku Trzemesnej. Tam jest jakieś może niecałe 2km szutru, jedziemy tam na szosach- da się- da :D Nawet powiem szczerze przyczepności było tyle co potrzeba, brakowało co prawda amortyzatora i komfortu że w razie W koło się nie rozwali. W końcu dojeżdżamy do Trzemesnej i wtedy już wiemy że trzeba jechać do domu.

Coraz Gorzej
Coraz Gorzej © labudu

Może tragedii jeszcze nie ma ale już przemarzliśmy, na szczycie jesteśmy to zaczyna jakby sypać gradem czy coś, po chwili już prawie wgl nie dało się jechać bo waliło gradem a po twarzy kłuło jakby sypało igłami. Tak zjeżdżamy a niedalego domu dwóch chłopaków w piłke gra, z czego jeden w krótkich spodenkach i koszulce. A myśleliśmy że to my jesteśmy nienormalni. Zjeżdżamy w dół, powoli przymarzając do rowerów, mnie ciężko jest trafić w przyciski od przerzutek, całe szczęście nogi kręcą to coraz bliżej domu. Gdy już dojeżdżamy do Zawady zaczyna walić śniegiem. Ania Szafraniec dziś i kilka dni temu wrzuciła na fb fotki z śnieżnego treningu, dotychczas Olek twierdził że to nienormalne jeździć w takich warunkach, dziś patrząc dookoła nie mamy wiele lepiej, a rzekłbym nawet tak samo.
Warunki
Warunki © labudu

Patrząc na tą fotkę aż trudno uwierzyć że wszystkie 4 były robione w przeciągu 2 godzin? Olek jedzie do Tarnowa, współczuje mu bo ma jeszcze kawałek, mi zostało 600 metrów do domu gdzie też się udaje. Zaleta mieszkania na górce? Zawsze tuż przed domem jest podjazd na którym to człowiek rozgrzewa się do tego stopnia że jest w stanie sam sobie otworzyć drzwi ( dobrze że wszyscy byli w domu bo z kluczem pewnie nie poszłoby tak łatwo :) A level expert to zdjąć takimi rękami kask i rękawice- po ciężkich bojach udało się i można iść się dalej ogarniać. Teraz wiem że gdyby nie mylne 12 stopni przed wyjazdem to wziąłbym grubsze rekawice i byłoby znośnie, ale człowiek jakoś lubi być minimalistycznie ubrany w stosunku do pogody na zewnątrz.

czas z kosmosu bo endomondo nie zapisało a licznika nie posiadam :)
endomondo

Walcząc z leniem

Niedziela, 5 kwietnia 2015 | dodano: 05.04.2015

Tak jakoś nikomu się dziś jeździć nie chciało. Jakoś z wieczora miałem już wolne od tych świąt to zgadalismy się z Olkiem. Także dziś jazda wybitnie nie chcąca się, zbiórka w Tarnowcu i spokojnie w kierunku Białej i do Tuchowa. Tempo takie że szału nie było, w Łowczowie Olek pokazuje jakąś drogę w prawo pod górę. A miało być lajtowo po płaskim. Na szczęście szybko się górka skończyła i znaleźliśmy się w Tuchowie. Powrót przez 3 kopce i do Tarnowca, aż się zaczęło zimno robić, było już ok 0*C

Dziś stuknęło 5 tys km przejechanych na Scottcie, trzeba uważać bo podobno istnieje coś takiego jak syndrom 5 tysięcy i gleba.

Rychwałd

Sobota, 4 kwietnia 2015 | dodano: 04.04.2015

Pogoda taka trochę w kratkę, jak zrobiła się pogoda to znalazłem sobie inne zajęcie. W końcu o 18:04 wyjechałem na zewnątrz. Dziś jakieś obchody ognia czy coś w ten deseń to znak że ma być ogień. Zjechałem do Tarnowca i w kierunku Rychwałdu bo już za półtorej godziny będzie robić się ciemno. Początek dosyć ciężko się jechało, w sumie nie wiem czemu. Całe szczęście wiatr jakby ustąpił, ale jeszcze całkiem spokoju nie ma. Dojazd do Pleśnej i gorsza część jazdy czyli podjazd na Rychwałd. Staram się jechać mocno, bo ogień ma być. Pierwsze serpentynki spoko, dalej nieco odpoczynku na płaskim, trochę się chce pić, wyjeżdżam na długą prostą i idzie dosyć lekko- za lekko, to znak że zaraz będzie masakra. Przyszedł kryzys ale dalej szło dobrze, przed szczytem i coś ala finisz, patrzę na endomondo- 29 minut- yess :) W końcu poniżej 30 a to czas brutto, a nie wiem ile się gramoliłem do bramy :D Powrót już spokojniej, na zjeździe odpoczywałem, a po płaskim takie dobre tempo. W Radlnej serpentyny znowu mocno, dojazd do Tarnowca i do góry dalej mocno. 200 metrów od domu po raz pierwszy od wyjazdu na asfalt wrzuciłem młynek :)

Wolne :)

Czwartek, 2 kwietnia 2015 | dodano: 03.04.2015

Zalety studiowania na PK- czwartek wolny- AGH się uczy :)  Budzę się rano o 6- trochę biało na zewnątrz, druga próba- 8 - teraz jest spoko. Kontaktuje się z Olkiem- pogoda ma być ładna do 17 więc pojedziemy gdzieś po 10. Jeszcze się wybrałem do Tarnowa, ostatecznie jedziemy 11:00. Spokojny zjazd do Tarnowca, po chwili przyjeżdża Olek i ruszamy. Trasa podobna jak dzień wcześniej z Marcinem. Dojeżdżamy do Rzuchowej i zaczyna się podjazd na Lubinkę. Olek szarpnął do przodu, ponad 700Watów miał, starałem się dotrzymać tempa, w końcu odpuściliśmy obaj. Dalej skręt w lewo w boczna droge, staram się jechać tempem Olka, mógłbym szybicej ale i tak mamy czas 2 minuty lepszy niż z Marcinem. Zjazd do Pleśnej i podjazd na Rychwałd tą samą drogą. Na bocznym Rychwałdzie robię Koma, bez spiny też jadąc równo z Olkiem- widać mało osób tam jeździ. Rundka dookoła Lichwina i teraz zmiana trasy- zjazd do Łowczowa. Zjazd szybko, chyba 1:24, w pewnym momencie jedzie auto z naprzeciwka- zarzuciło mi lekko tyłem przy hamowaniu. Wyjazd przez Piotrkowice na Słona i widać w Pleśnej pada. ICM nasz oszukał z pogodą. Jeszcze w planach Trzemesna kilka razy - może się uda. Zjeżdżamy do Łękawki i pierwszy podjazd, zjazd, zaczynamy drugi i zaczęło już walić konkretnie śniegiem. Skręcamy więc na Łękawkę i podjazd obok kiosku. Skręcam- zrzucam na młynek i podbiło rower- łańcuch zrzuciło- pierwszy raz mi się zdarzyło takie coś. Przejazd przez Zawade i tyle na dziś- zjeżdzam do domu.

1 kwietnia

Środa, 1 kwietnia 2015 | dodano: 03.04.2015

Pierwszy kwietnia, masa żartów, lepiej nie zaglądać do internetów bo nie wiadomo co prawda a co nie :P Wracam do domu, jakoś po 16, wydaje się że na spokojnie mogę jechać przy słońcu na rower. Umawiam się z Marcinem Cz. jakoś po 17. Już jestem prawie gotowy, schodze do piwnicy i pogoda zrobiła żart- lunęło deszczem. Ale chmury takie przelotne, orientuje się że w Tarnowie nie pada więc szybko zjeżdżam z w dół. W Tarnowcu na szczęście przestaje już padać, ale co z tego jak rower uwalony a ja cały mokry. Dobrze że dziś wieje to szybko przeschne :) Dojeżdżam do Krakowskiej, minęliśmy się z Marcinem ale na szczęście są telefony, zaraz się zjeżdżamy i w kierunku Koszyc. Odjeżdżam już na pierwszym podjeździe na wiadukt nad obwodnicą, ale dzis to z zasady ma być rozjazd. Toczymy się powoli główną drogą do Rzuchowej, podjeżdżamy kawałek i mam dość tego wiatru, skręcamy w lewo w boczną drogę. zjeżdżamy w dół i zaczyna się podjazd. Co ciekawe na podjeździe jedzie się lżej niż po płaskim pod wiatr. Ale i tak było co kręcić bo jednak górki tam jest trochę. Później zjazd do Pleśnej objazdem bo tam drogę remontują czy coś. Spokojny podjazd na Rychwałd gdzie oczywiście zimniej, zjazd pod kościół w Lichwinie i przez wieś dojazd znów na szczyt. Tam jedziemy tak wolno że aż trochę zmarzłem na podjeździe :) Na Krzyżówce się zagadaliśmy i zapomniałem skręcić tam gdzie chciałem, wróciliśmy się z 200 metrów i w kierunku Lubinki. Z Lubinki w kierunku Szczepanowic, chmury nie wróżą nic dobrego, na zjeździe to cedziło ostrym deszczem, do tego ciemno juz dosyć było. Łagodny podjazd w Szczepanowicach i powoli jakby przestawało padać. Po płaskim do Zgłobic i znowu na Koszyce i głowną drogą na Tarnów. Pomiar prędkości wykazał 46km/h :) Na Koszyckiej się rozstajemy, co ciekawe na Rychwałdzie mieliśmy 720 metrów przewyższenia na 25 km jazdy :) Teraz wyszło coś ponad 800 na nawet nie wiem ilu, ale coś koło 40 pewnie. Dojazd do domu obwodnicą.

Co ciekawe w Zawadzie taka tradycja że w Prima Aprilis i czasem Lany Poniedziałek malują różne rzeczy na asfalcie farbą. Przykładowo ksiądz zbiera kase na S-klase, Zawada to wioska bojcory są w kioskach tego typu rzeczy :P A u mnie przed domem w tym roku znalazło się takie coś. Teraz przez jakiś czas na podjeździe można się czuć jak na wyścigach czytając różne napisy.